Naplopó vagyok

Friss topikok

  • Leita: annak reményében nézek be ide, hogy találok új szösszenetet....de nem :( nem adom fel...hátha :) (2015.10.05. 22:29) 0x1
  • Leita: ...de jó, itt vannak újra a régi bejegyzések :) Ez azt jelentheti, hogy Te is visszajössz...ugye f... (2012.08.15. 12:15) Itt a vége
  • hétköznapi naplopó: @bandika gazdája: ! (2012.03.09. 08:07) -----------
  • Bonemine (törölt): Lehet, hogy azért, mert ma én is vonattal jöttem haza a nagyvárosból, de ez nagyon megfogott. Tet... (2012.03.07. 22:58) Vasúti láz
  • bandika gazdája: :-))) (2012.03.07. 21:14) Köszönöm az Aurórának az ingyen reklámot!

Flashback vol.4

2012.02.21. 17:40 hétköznapi naplopó

Megint csak a bajom van ezzel a mocskos villanyszámlával....nem igaz, hogy nem találom. Pedig egész biztosan ide van bebaszva a többi közé. Höhőőő mit találtam..az érettségi bizonyítványom. És bazdmeg még mindig csupa jeles van beleírva. Úton voltam a mérnöki pálya felé...


És igen, most egy újabb memoár következik a kalandos kis életemből. Még mindig van választásod, hogy elolvasod, vagy sem.


Most már nincs. Szóval, honnan is kezdjem...Ivánkának mérnöknek kell mennie!-mondták anyámék serényen érettségi előtt. A szüleim is mérnökök voltak: anyám takarítómérnök, apám pedig kőművesmérnök, így nem első generációs értelmiségi lettem volna a családban. Engem meg pont kurvára hidegen hagyott, hogy mi lesz majd belőlem. Valami olyan melóról álmodoztam anno, ahol kell dolgoznom, de inkább mégsem, ott is kell lennem, de inkább nem. Ezt a szakmát hívják naplopónak. Na de térjünk vissza a XX. század legvégére. Ahogy drága nagyapám mondaná, villanyosmérnök. Mert villanyra mindig szükség van. "Tanújjá' büdös kölyke, mer' osztán nehogy senki se legyen belűled!"-még mindig visszhangzik a fejemben ez a kurva mondat. Apám kibaszott zsenialitása itt is megmutatkozott, mert ő volt a legnagyobb érvelő a családban. Első érve: Iván névhez csak a mérnöki szakma való. Második érv: a rokonoknak állandóan mesélte azt a sztorit, amiben ő már bizony '84-ben sejtette, hogy én villamosmérnök akarok lenni, mert 2 évesen egy szöget akartam bedugni a konnektorba. Utolsó megdönthetetlen érve az volt, hogy ne hozzak szégyent a Zsigulis megmentőmre, mert ő is villamosmérnök volt. Legszívesebben még mindig a fejemet a falba verném ezektől a mondatoktól.

Így hát elkezdtem magolni a fizikát, és körmöltem a matek példákat. A gimiben a fizikatanárom egy nagyon magas nő volt, akinek nem volt szemöldöke, és az ő hármas jelszava így hangzott: "test, lélek, fizika". Bazdmeg, ilyen tanárt vegyek én komolyan? No de nyeltem egy nagyot, és próbáltam komolyan venni.

Szép csendben teltek a napok, és eljött a ballagás napja, 1999. egyik napos délelőttje, majd az azt követő családi összejövetel minden kötelező közhelyével együtt. Melegem is volt, fáradt is voltam, ráadásul a háttérből Zámbó Jimmy nótákat üvöltetett apám, úgyhogy a faszom ki volt azzal a nappal. Egy rakás szar volt az egész, főleg úgy, hogy a babonás nagyanyám spiccesen elkezdett baszogatni engem. Először a teljes napfogyatkozást hozta fel témaként, mert ezt biztos, hogy a kibaszott UFO-k fogják csinálni, akik ezután elátkozzák az egész Föld nevű bolygót, úgyhogy Ivánkára rossz sors vár. A pálinka után még ivott egy kis pálinkát, és elkezdett filozofálni a 2000-es világvégéről, mert akkor biztos, hogy mind itt döglünk meg, úgyhogy teljesen felesleges volt Ivánkának ennyit tanulnia. Ezek voltak a szombati nap történései.

Vasárnap elmentem a barátaimmal megünnepelni a ballagást a krimónkba. Még aznap délután Imre' bá feladta rám az utolsó kenetet a Kék Sáskában Roli meg a Matyi társaságában. Indulás előtt feloldoztak minden bűnöm alól, és jó tanácsként azt mondták, hogy szarjak a családomra, mert ezek hülyék egytől egyig.

Gyorsan túlestünk az érettségin, voltak akik a túlélésre játszottak, de nekem sikerült minden,sőt, az elvárásokat is túlteljesítettem. Nem sokkal később megjött a papír a főiskolától, hogy felvételt nyertem a villamosmérnöki szakra...

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapinaplopo.blog.hu/api/trackback/id/tr54159286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandika gazdája 2012.02.21. 20:55:40

Látom dolgoztál! Holnap visszajövök! :-)

Leita 2012.02.22. 10:45:56

Végigröhögtem.
Átjött a buli hangulata a spicces nagyival és látomásaival együtt.
Az érvek, hogy " mér kő tanúni " igazán zseniálisak.
A szemöldök nélküli tanárnő jelszaván fetrengtem...
Szuper :)

Bonemine (törölt) 2012.02.22. 13:51:20

Kedves Iván!

Böcsülettel végig olvastam mindet. Nem rossz, de inkább standup, mint novella. Ünnepélyesen visszavonom azt az elhamarkodott ítéletemet, hogy nem tudsz írni, mert jó lesz ez. Azt azonban tartom, hogy kissé túlságosan balladai, helyenként a nyájas olvasónak kell kiegészíteni az események láncolatát.Néhányszor a történetek vége kissé elvarratlannak tűnik.
Ui: Van egy híresen jóképű híres bringás, akit Iván Bassonak hívnak. Hajrá Iván!

hétköznapi naplopó · http://hetkoznapinaplopo.blog.hu/ 2012.02.22. 15:46:46

@Bonemine:
Hmmm, köszönöm az építő kritikát, tudom, hogy rengeteg hiba van ezekben a firkákban, szóval van még javítani.

hétköznapi naplopó · http://hetkoznapinaplopo.blog.hu/ 2012.02.22. 15:58:54

@Leita:

Akkor ma mindenki boldogan fog lefeküdni aludni. :)

bandika gazdája 2012.02.22. 16:15:14

Ne írj (dolgozz) át mindent! Nem baj, ha elsőre nem tökéletes! Annál jobban látszik, ha "fejlődsz"!

bandika gazdája 2012.02.22. 16:16:55

@bandika gazdája: Meg nekünk sem kell újra elolvasni! :-)))

Bonemine (törölt) 2012.02.22. 16:21:34

@hétköznapi naplopó:

Igaza van a hozzászólóknak, ezekhez nem szabad még egyszer hozzányúlni.Ezek így jók ahogy vannak. Az alapok megvannak, tehetséges vagy, van fantáiád, egyéniséged, a technikát meg majd megtanulod idővel. Én egész délután ezeken a figurákon gondolkodtam, Imre bá-t szinte látom magam előtt. Csak előre, mindig csak előre!

hétköznapi naplopó · http://hetkoznapinaplopo.blog.hu/ 2012.02.22. 17:06:39

@bandika gazdája:
Nyilván nem fogok mindent átírni, szóval ezek már így maradnak fenn az utókor számára.

guma 2012.02.29. 19:29:54

@hétköznapi naplopó: helllllló! :)))

rászántam magam pár szóra (pedig ez nem szokásom, csak olvasok mindenhol).
mielőtt benéztél a mi kocsmánkba már előtte is olvastalak, és bevallom sokat kuncogtam szövegeden. miért ide írok? mert én is villamos vagyok az erősáram területén, de nem mérnők. DDDD

totál jó képeket hívtál elő.
egyet megemlítek, a fiam első autója amit annyira elleneztem, de a végén beszálltam, hogy megvehesse : dácia volt.
no ez az autó mindenkit mindenhova elvitt, de ha én beültem, lerobbant bárhol...
aztán amikor a gyerek eladta, öngyilkos lett. felgyújtotta magát.

szóval : írj. és szerintem a moderálás előre feleslege.
meg ha ráérsz gyere a kocsmánkba többször, mert rám fér a javítgatás mindenképp a csapat nem győz helyre tenni, kiigazítani. :))))

hétköznapi naplopó · http://hetkoznapinaplopo.blog.hu/ 2012.03.01. 19:32:58

@guma:

"és szerintem a moderálás előre feleslege."
nincs bekapcsolva a moderálás legjobb tudomásom szerint.

"meg ha ráérsz gyere a kocsmánkba"
a naplopóság elég sok időt elvisz, de majd eltolom oda is a pofámat, mint mindenhova.

guma 2012.03.01. 20:08:35

@hétköznapi naplopó: bocs :)

akkor valamit elnéztem. mintha azt olvastam volna valamelyik válaszodba, hogy be van kapcsolva azért nem jelent meg... :)
(vagy ez máshol volt? DDDDDDD)

hétköznapi naplopó · http://hetkoznapinaplopo.blog.hu/ 2012.03.01. 20:13:55

ja, igen, az egyik poszt alá valóban írtam ilyet, hogy majd kikapcsolom, de az már rég volt, talán igaz sem volt. szóval nincs moderálás, és nem is lesz.
süti beállítások módosítása